Käyttöehdot
hellohelsinki.fi -verkkokaupan käyttäjäsopimus
1. Sopimuksen osapuolet
2. Käyttöoikeus
3. Rekisteröityminen
4. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet
5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö
6. Tilaaminen
7. Tuotteiden hinnat
8. Toimitus
9. Peruuttaminen ja palautukset
10. Maksutavat
11. Muutokset
12. Riitojen ratkaisu
1. Sopimuksen osapuolet
Tämä sopimus sisältää Hello Helsingin (Palvelun tarjoaja) ylläpitämän Hello Helsingin verkkopalvelun (Palvelu) käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään Palvelua, ostaessaan tuotteita Palvelusta tai rekisteröityessään Palveluun, Käyttäjä hyväksyy tästä sopimuksesta ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.
Palvelun tarjoajan yhteystiedot:
Hello Helsinki, Tmi. Lahti
Y-tunnus: 28499384
2. Käyttöoikeus
2.1. Yksityiset kuluttajat
Palvelu on tarkoitettu Suomessa asuville yksityisille kuluttajille.
2.2. Yritykset
Myös yritykset voivat käyttää Palvelua. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita.
2.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle.
3. Rekisteröityminen
3.1. Käyttäjä voi rekisteröityä Palvelun käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla itselleen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Käyttäjä voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä.
3.2. Tilaamalla tuotteita Käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa näihin ehtoihin, hyväksyy ne ja sitoutuu noudattamaan niitä.
4. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet
Käyttäjä vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Käyttäjä on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.
5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö
5.1. Palveluntarjoaja vastaa käyttäjän antamien tietojen Euroopan Unionin tietosuojalain mukaisesta käsittelystä. Lue tietosuojalausekkeemme.
6. Tilaaminen
6.1. Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palvelun tarjoaja lähettää Käyttäjälle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan.
6.2. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
7. Tuotteiden hinnat
7.1 Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta.
7.2 Hintaan lisätään toimituskulut. Maksu on tilauskohtainen ellei toisin mainita. Kulloinenkin toimitusmaksu ilmenee Palvelussa ennen tilauksen suorittamista.
7.3 Palvelussa hinnat ja kuljetuskustannukset ilmoitetaan Käyttäjälle euroissa (EUR).
7.4 Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maihin ilmoitetut hinnat sisältävät Suomen lainsäädännön mukaisen arvonlisäveron.
7.5 Myytäessä ja kuljetettaessa tuotteita EU-maiden ulkopuolelle tuotteen vastaanottaja vastaa paikallisista veroista, tullimaksuista ja muista näihin verrattavista kustannuksista.
8. Toimitus
8.1. Palvelun tarjoaja toimittaa myymänsä tuotteet Käyttäjälle kolmannen osapuolen kanssa tekemänsä kuljetussopimuksen perusteella.
8.2. Kuljetuskustannukset lisätään tilauksen hintaan. Kunkin tilauksen kuljetuskustannukset ilmenevät Palvelun Ostoskori-osiossa.
8.3. Tuotteiden toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti. Toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta ja lähetyksen määränpäästä. Voimassa olevat toimitustavat ilmenevät kulloinkin Palvelusta.
8.4. Palvelun tarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.
8.5. Palvelun tarjoaja varaa itselleen oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.
8.6. Palveluntarjoaja vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumista kuljetuksen aikana.
9. Peruuttaminen ja palautukset
9.1. Kuluttajalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä Palvelun tarjoajalle kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusoikeus ei koske tuotteita, joita on muunneltu Kuluttajan toiveiden mukaisesti.
9.2. Palautuksen ehtona on, että
1) tilaus on peruutettu myyntiehtojen mukaisesti ilmoittamalla siitä Hello Helsingille viimeistään 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta,
2) tuote on käyttämätön,
3) tuote on siinä kunnossa, jossa ostaja sen vastaanotti ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella ja
4) tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla.
9.3. Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen.
10. Maksutavat
Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Visa, Visa Electron, Klarna Lasku, Klarna Tili
11. Muutokset
10.1. Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden tehdä milloin tahansa muutoksia Palvelussa.
10.2. Palveluntarjoaja voi myös muuttaa tämän sopimuksen ehtoja ilmoittamalla siitä Palvelun välityksellä Käyttäjälle. Käyttäjä hyväksyy tehdyt muutokset käyttämällä palvelua.
12. Riitojen ratkaisu
Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Turun käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaan.
Palauttaminen
Voit palauttaa tai vaihtaa käyttämättömän tuotteen
Tarjoamme tilaamillesi tuotteille 14 päivän maksuttoman vaihto- ja palautusoikeuden. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli:
• Tuote on käyttämätön ja siinä kunnossa, jossa sen vastaanotit ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (myös tuotepakkaus ja käyttöohjeet) ovat tallella.
• Tuotepaketin lisäksi palautettavan tuotteen tulee olla pakattu kuljetuspakkaukseensa tai vastaavaan.
Mikäli siis mietit tuotteen palauttamista, huolehdithan, että tuote on pakattu alkuperäiseen, ehjään tuotepakkaukseen ja että myös kaikki pakkausmateriaalit ovat hyvässä kunnossa.
Huomaathan, että palautusoikeus ei koske:
• Willy and Whiz viinikumikarkkeja
Mikäli sinulla on kysyttävää palautukseen liittyen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tuotteen vaihto toiseen
Voit halutessasi vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen. Kätevimmin ja nopeimmin vaihdat tuotteen näin:
• Tilaa uusi tuote verkkokaupastamme ja lähetä palautuva tuote takaisin meille.
• Kun kyseessä on tuotteen vaihto, hyvitämme maksamasi toimituskulut. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
• Tuotteen palauduttua käsittelemme sen ja saat hyvityksen tuotteen hinnasta maksutapasi mukaisesti. Tässä vaiheessa haluamasi uusi tuote onkin useimmiten ennättänyt jo sinulle, mikäli kyseessä on varastotuote.
Mikäli sinulla on kysyttävää tuotteen vaihtoon liittyen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Palautetun tuotteen hyvittäminen
Palautetun tuotteen hinta korvataan aina tilauksen maksutavan mukaisesti. Huomioithan, että jos palautettava tuote on käytetty, vaurioitunut tai muuten jälleenmyyntikelvoton, Hello Helsingillä on oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.
Teemme hyvityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä.
Teemme hyvityspäätöksen vastaanotettuamme tuotteen. Emme hyväksy palautuksia, mikäli:
• Vastaanotettuamme palautuksen havaitsemme tuotteessa tai sen pakkauksen kunnossa puutteita.
• Tuotepakkaukseen on kiinnitetty osoitekortti tai siihen on tehty merkintöjä.
Tahrat palautetussa tuotteessa aiheuttavat automaattisesti kielteisen palautuspäätöksen.
Mikäli tuotteen kunnossa havaitaan virheitä, asiakaspalvelustamme ollaan sinuun yhteydessä.
Lisätietoa hyvityksistä
Verkkopankki: Palautus maksetaan tilille, jolta maksu on suoritettu.
Klarna Lasku: Lasku hyvitetään, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Ilmoita palautuksesta myös Klarna-sovelluksen kautta, jolloin lasku jäädytetään palautusprosessin ajaksi.
Viallinen tai vahingoittunut tuote
Jos saamasi tuote on viallinen tai vahingoittunut kuljetuksen aikana, ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat ja lisätiedot tilauksestasi asiakaspalveluumme osoitteeseen info@hellohelsinki.fi kolmen päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakaspalvelustamme ollaan sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Säilytä aina vahingoittunut kuljetuspakkaus. Olethan kaikissa ongelmatapauksissa yhteydessä asiakaspalveluumme.
Väärä tuote
Jos olemme lähettäneet sinulle väärän tuotteen, olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme. Pystymme näin sopimaan palautuksesta sekä varmistamaan, että saat korvaavan tuotteen mahdollisimman pian.
Vastuunrajoitus
Hello Helsinki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Miten tilaan
Ostaminen vaihe vaiheelta
1. Tutustu tuotteisiin verkkokaupassamme.
2. Kun löydät haluamasi tuotteen, valitse kappalemäärä. Joillain tuotteilla voit valita myös koon ja värin.
3. Klikkaa "Lisää ostoskoriin" -painiketta. Voit sen jälkeen jatkaa ostoksia, siirtyä "Katso"-linkistä tarkastelemaan tuotteita Ostoskori-sivulle, tai siirtyä suoraan maksamaan klikkaamalla "Siirry kassalle" -linkkiä.
4. Jos haluat poistaa jonkin tuotteen ostoskorista, klikkaa Ostoskorin sisältö -sivulla "Poista tuote" -linkkiä tai mobiililaitteilla X-ikonia. "Päivitä ostoskori "-painikkeesta päivittyvät kappalemäärä ja välisumma. Jos haluat jatkaa ostosten tekoa, klikkaa "Jatka ostoksia" -painiketta. Valitsemasi tuote säilyy ostoskorissa ja voit valita koriin uusia tuotteita. Voit aina halutessasi palata tarkistamaan ostoskorisi sisällön klikkaamalla "Ostoskori"-painiketta sivun ylävalikossa.
5. Kun haluat maksaa ostoksesi, klikkaa "Kassalle" -linkkiä. Siirryt Tilauksesi tiedot -sivulle, jossa näet kätevästi samalla sivulla ostoskorissasi olevat tuotteet (kohta 1), toimitus- ja laskutusosoitteet (2) sekä valittavinasi olevat toimitus- (3) ja maksutavat (4). Voit muuttaa ostoskorisi sisältöä vielä tässäkin vaiheessa.
6. Muista täyttää kaikki kohdat. Tarkista toimitus- ja laskutusosoitteesi ja muuta niitä tarvittaessa. Voit tilata rekisteröitymättä.
7. Valitse haluamasi toimitus- ja maksutapa ja täytä tarvittavat tiedot.
8. Tarkista tilauksen tiedot. Kun kaikki tiedot ovat oikein, siirry maksamaan ostoksesi klikkaamalla vihreää "Osta" tai "Siirry maksamaan" -painiketta sivun alareunassa.
Mikäli olet valinnut maksutavaksi oman verkkopankkisi, siirryt maksamaan ostoksesi verkkopankkiisi.
Mikäli maksat ostoksesi luottokortilla, siirryt maksamaan ostoksesi Luottokunnan palvelimelle.
9. Palaa takaisin kauppaan maksusuorituksen jälkeen saadaksesi tilausvahvistuksen ja varmistuaksesi että tilaus on rekisteröitynyt järjestelmään. Jos et näe tilausvahvistusta etkä saa sähköpostitse vahvistusta tilauksesi rekisteröitymisestä, ota yhteys asiakaspalveluumme.
Rekisteröityminen
Rekisteröityneen asiakkaan edut
Rekisteröityneelle asiakkaalle tilaaminen on nopeampaa, koska asiakastietoja ei tarvitse syöttää joka tilauksen yhteydessä uudestaan. Voit halutessasi myös tallentaa tietoihisi useita vaihtoehtoisia toimitusosoitteita. Lisäksi rekisteröitynyt käyttäjä voi seurata tilauksensa etenemistä ja nähdä aikaisemmat tilauksensa. Halutessaan rekisteröitynyt käyttäjä voi saada tietoja uusista tuotteista sekä muusta ajankohtaisesta.
Rekisteröityminen on maksutonta eikä sido sinua mihinkään. Voit myös poistaa sinua koskevat tiedot rekisteristä "Omat tiedot" -painikkeen kautta.
Rekisteröitymisohjeet
1. Aloita rekisteröityminen klikkaamalla palvelun ylävalikosta "Kirjaudu"-linkkiä.
2. Klikkaa sitten "Rekisteröidy"-linkkiä ja täytä rekisteröitymislomake. Punaisella tähdellä merkityt ovat pakollisia tietoja.
3. Salasanaksesi voit valita minkä tahansa numerojen ja kirjainten yhdistelmän, jonka pituus on 5-12 merkkiä. Käyttäjätunnuksenasi toimii sähköpostiosoitteesi. Täytettyäsi lomakkeen klikkaa "Jatka"-painiketta.
4. Rekisteröitymisesi on nyt hyväksytty ja voit jatkaa ostosten tekoa. Saat rekisteröitymisestäsi ilmoituksen myös sähköpostiosoitteeseesi. Painathan mieleesi uuden salasanasi ja muistathan aina kirjautua ulos palvelusta ostokset tehtyäsi. Näin kukaan ei pääse käyttämään palvelua tietämättäsi.
Asiakaspalvelu
p. 045 6986 163
info@hellohelsinki.fi